Reklama je placenou formou neosobní masové komunikace, jejímž cílem je informování spotřebitelů a záměr ovlivnit jejich chování.
Cíle reklamy
- tvorba silné značky
- zvýšení poptávky
- posílení pozice na trhu
- zlepšování pověsti firmy – pozitivní image
- motivace vlastních pracovníků
- rozšíření distribuční sítě
Reklama podle kategorie
- Reklama orientovaná na spotřebitele
– má za úkol získat nové zákazníky a posílit „věrnost“ stávajících uživatelů - Reklama orientovaná na produkt
– snaží se zvýšit odbyt výrobků, popř. oznamuje zavedení nového produktu na trh - Reklama orientovaná na trh
– snaží se oslovit určitou „cílovou skupinu“ uživatelů - Reklama orientovaná na vlastní podnik
– pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti
Reklama podle účelu
- informativní reklama
(informuje o nových produktech, akcích,…) - přesvědčovací reklama
(dává důraz na značku, podněcuje zákazníky k rychlé koupi) - připomínací reklama
(připomíná, kde si určitý výrobek mohou zákazníci koupit, nebo do kdy si ho mohou koupit)
V okamžiku, kdy se firma rozhodne pro reklamní kampaň, musí nejdříve zpracovat reklamní plán.