Mějte na paměti, že zákazníci kupují image. Reklama není zacílena na přesvědčování lidí, ale na to, aby jim prostřednictvím obrázků nabízela podněty.
1. Ukažte svůj produkt
- obrázky produktu
- obrázky produktu při použití
- obrázky lidí, kteří produkt používají
- obrázky ukazující výhody používání produktu
- ukazujte při prezentaci produktu jeho obal
2. Začleňte lidský faktor
- ukažte, jak lidé produkt používají
- obličeje přitahují pozornost čtenářů nejvíce
- zobrazit člověka v prostředí
- Jak vytvořit empatickou image:
- ukázat činnost, která je divákovi známá a může se s ní proto ztotožnit
- ukázat mladé, přátelské lidi
- reklama nesmí připomínat žádnou nepříjemnou situaci
- reklama nenaznačuje komplikované a obtížné
- reklama slibuje, že produkt či služba, naplní divákovo přání
- TIP: otočte inzerát o 180 stupňů
- pokud je vaše poselství určeno dětem, vyhněte se znázornění dětinských obrázků. Použijte postavy o pár (2-3let) starší než je cílové publikum
- pokud chcete zacílit na starší publikum, vyberte postavy o 10-15 let mladší
- ukažte starší zákazníky při běhu či zahradničení, spíš než při pečení a pletení
- Pokud chcete oslovit etnické minority aby jste podpořili ztotožnění z vaším produktem
3. Použijte fotografie
- Optické efekty jsou vždy dobrým způsobem, jak obraz ještě více zvýraznit
- Kresbu použijte v těchto případech: Chcete-li
- vytvořit smyslový dojem živoucího prostředí
- ukázat výraz obličeje či emoce
- pokud je váš vzkaz zacílen na mladší konzumenty a vy chcete použít humor
4. Použijte fiktivní postavy
- hrášek Bonduel
- králíček Aurit
- králíček Energizer
- panáček Michelin
5. Náznak pohybu
Dejte ilustraci dojem pohybu. Pohyb můžete naznačit těmito technikami:
- použijte sadu obrázků, každý znázorňující klíčové momenty akce
- rozostřete část obrazu skrz pohyb subjektu
- použijte ostrou fotku zachycenou v klíčovém momentu akce
6. Použijte tvary
- obdélníkové tvary jsou vnímány jako důvěryhodnější
- lidé neustále hledají známé geometrické tvary (trojúhelník, čtverec, kruh)
7. Pevné zarámování
- několik způsobů jak obraz zarámovat:
- rozlehlá krajina, poušť, obydlená oblast
- pokoj, střecha malého domu
- postava od hlavy až k patě – zdůrazňuje obecnou řeč těla
- detailní záběr vaší postavy dává čtenáři lepší povědomí o činnosti dané osoby
- záběr na hlavu a ramena
- detail obličeje
- zdůraznění detailů – vyloučíte z obraz vše co nesouvisí s poselstvím
8. Fotografie musí opakovat přesně to co říká text
9. Jaké obrázky upoutají pozornost
- Novomanželé
- Nemluvňata
- Zvířata
- Celebrtity
- Lidé vyšňoření v neobvyklých úborech
- Podivíni
- Fotky, které vypráví příběh
- Romantické scény
- Katastrofy
- Příběhy z titulků
- Fotky týkající se klíčových životních momentů
- Muži mají rádi fotografie obzvlášť velkých psů
- Ženy si více všímají obrázků miminek a malých dětí
- Sex v reklamně funguje jen tehdy, pokud s ním nějak souvisí
10. Tipy pro úspěšné fotografie
- pokud máte na reklamu 5 hodin, 4 hodiny byste měli strávit výběrem obrazu
- ukažte najednou jen jeden produkt
- omezte fotku na 6-7 grafických prvků
- zjednodušte pozadí
- ukažte klíčový předmět
- držte ten předmět mimo střed
- použijte různé úhly
- zaberte malé objekty seshora a velké zespodu
- dbejte na to, aby fotografie vypadaly profesionálně
- obrázky si pamatuje o 41% více čtenářů, než ty jimž dominuje text