Podpora prodeje (anglicky sales promotion) je poskytnutí určité výhody spotřebiteli (převážně ekonomického charakteru) spojené s užitím nebo nákupem produktu a poskytuje spotřebiteli přímý podnět ke koupi. (Wikipedia)
Nástroje podpory prodeje spotřebitelům
- Kupony
- Vzorky
- Zvýhodněné ceny
- Odměny
- Výhry
- Vyzkoušení zboží doma
- Záruky
- Předvádění zboží
- Zákaznické spotřebitelské soutěže
Nástroje podpory prodeje obchodníkům
- Nákupní rabaty
- Slevy na podíl v reklamě
- Slevy za vystavování zboží
- Slevy za zboží poskytované zdarma
Nástroje podpory prodeje pro prodejce
- Veletrhy a výstavy
- Soutěže a prodejní motivace
- Speciální reklama
Nástroje podpory prodeje
- Spotřebitelské soutěže a loterie (SMS soutěže, kola štěstí, tomboly, losování,…)
- Slevy, prémie, bonusy
- Motivační a věrnostní programy (pro zaměstnance, zákazníky, obchodní partnery,…)
- Reklamní dárky (doplnění brandingu: potisk, výšivka, gravírování, pískování,…)
- Kostýmy pro hostesky/promotéry a ostatní pracovníky včetně oděvních doplňků (vlastní návrhy i ušití, výšivka, barevný potisk,…)
- POS materiál (stálý, dočasný)
- Prezentační stolky a stojany (kartonové, plastové, dřevěné,…)
- Prodejní stojany, topkarty, wobblery, poutače, áčka, závěsné karty, obrazy,…)
- Informační karty, transparenty, plakáty, letáčky, brožurky, prospekty, katalogy,…
- Samolepky, stírací losy, nápojové stojánky, vlaječky, lightboxy, koktejlové knížečky, žetony, účtenky, ubrousky/rozetky s potiskem,…
- Pozvánky, vstupenky, jmenovky, diplomy, vizitky, směrovky,….
- Reklamní tašky, dárkové balíčky,…
- vzorky, kupóny, prémie, dárky, vystavení zboží, předvádění zboží, ochutnávky, soutěže a loterie, cenové slevy např. bezplatnou ochutnávkou