Aby webové stránky pro tržní výklenek přinášely profit a zisky, měly by splňovat tyto parametry:
- Zaměřují na společné zájmy, společné problémy, nebo skupinu stejně smýšlejících lidí. Pomáhají čtenářům nalézt odpovědi na otázky, které je zajímají.
- Obsahem webu jsou stránky s kvalitními a hodnotnými informacemi, které pomáhají uživatelům řešit jejich problémy, nebo jim dobře poradí.
- Texty webu obsahují fráze, které tito lidé používají při hledání ve vyhledávacích službách jako je Google, nebo Seznam.cz.
- Články jsou tvořené na základě klíčových slov s velmi nízkou konkurencí (long tail). Zaměřují se především na méně konkurenční klíčová slova, než na konkurenční slova s vysokou hledaností.
- Nikové stránky nejsou zaměřené jen na 1 klíčové slovo, ale zaměřují se na všechny klíčové fráze v tržním segmentu.
- Hlavním zdrojem návštěvnosti je organické vyhledávání Google.
- Web je umístěn na dostupném hostingu a nebrání vyhledávačům v jeho procházení.
- Na web odkazují kvalitní zpětné odkazy z jiných relevantních autoritativních stránek.
- Stránky využívají sociální sítě. Záleží však na výklenku.
- Stránky se zaměřují se spíše na budování značky, než na rychlé budování zpětných odkazů.
Dlouhodobým cílem nikových webových stránek je vybudovat velký e-mailový seznam a prodávat své vlastní produkty.