Animovaná grafika

Je dokázáno, že animace, pohyb a dynamika působí na emoce a uživatelský prožitek každého člověka. Animovanou grafiku tvoří vektorová grafika, digitální fotografie, video, hudba i zvukové efekty. Je používána při tvorbě reklamních spotů, videoklipů, znělek, animovaných log, multimediálních prezencí, ale také internetových stránek a projektů. 

Animace ve webdesignu (webové grafice)

Animovaná scenérie v záhlaví internetové prezentace zcela jistě zaujme a upoutá pozornost každého návštěvníka. Z hlediska optimalizace pro vyhledávače jsou však celo animované weby nepřístupné vyhledávacím robotům. Řešení se tak nabízí v kombinaci technologie FLASH a HTML, kde jsou animace použity pouze jako doplněk layoutu.

Plně animované weby najdou využití pouze ve formě propagace na kulturní nebo společenskou akci, kde není nutná kvalitní optimalizace. Ze stejného důvodu se nedoporučuje vytvářet efektní animované navigace v technologii FLASH.

Pohyb a dynamika jsou stěženími vlastnostmi bannerových reklamních kampaní, kde se klade důraz na prvotní upoutání pozornosti.

Animovaná FLASH grafika na internetu:

  • internetové reklamní bannery
  • grafické upoutávky na www stránkách
  • animované záhlaví (hlavička) webové prezentace (FLASH HEADER)
  • FLASH intro – animace na úvod webové prezentace
  • interaktivní reklamní hry
  • animované novoroční přání
  • tutoriály, návody
  • animovaná schémata
  • kompletně animované webové prezentace (microsite)

Postup při tvorbě FLASH animace

  1. zadání
  2. tvorba scénáře
  3. tvorba 2D grafiky (vektory a rastry) a audia (hudba, zvukové efekty)
  4. tvorba scén a animací
  5. korektury a časování
  6. export do SWF souboru, nebo video souboru (AVI, MPEG)

Výhody technologie FLASH

  • malá datová velikost výsledného SWF souboru
  • umožňuje použít i nestandardní písma, které nejsou na internetu používány
  • umožňuje použít hudbu a zvukové efekty

TG Facebook Comments