Tip č. #1:
Pokud se chcete na Google dobře umístit, potřebujete k propojení s vašimi stránkami jiné webové stránky. To znamená, že pokud považujete SEO za jednorázový úkol zaškrtávacího políčka při vyplňování položek na auditu, pravděpodobně neuvidíte úspěch. Technické SEO vám dává základ, na kterém můžete stavět, ale pro úspěch potřebujete kvalitní obsah.
Tip č. #2:
Google vždy jednoznačně popíral a neexistuje žádný dobrý důkaz, že by příspěvky na sociálních sítích na platformách, jako je Facebook a s nimi spojená „lajky“ a/nebo závazky, přímo ovlivňovaly vaše hodnocení. Pokud na tom někdo trvá, podívejte se pozorně 🙂
Tip č. #3:
Delší obsah nemusí nutně znamenat lepší hodnocení. Některé studie to mohou naznačovat, ale když se podíváte na zdrojová data, je to jen proto, že ten obsah je mnohem lepší (a existuje vyšší pravděpodobnost, že delší obsah investoval více úsilí). Webu nechybí kvantita obsahu – chybí mu kvalita. Nejen obsahová, ale především gramatická.
Tip č. #4:
Obsah neznamená jen text! Někdy obrázek řekne 1 000 slov a video řekne ještě více. Google se „dozví“, jaký typ obsahu nejlépe odpovídá na dotazy, a můžete získat skvělé informace o tom, jaký typ obsahu vytvořit, když se podíváte na to, co je již hodnoceno.
Tip č. #5:
Pokud ještě nemáte webu účet Google Search Console (dříve Webmaster Tools), určitě to napravte. Tento nástroj vám poskytne spoustu diagnostických informací přímo o vašem webu, upozorní vás na problémy, hacky a klíčová slova. Zde jsou výsledky experimentu sledování robota Googlebot po dobu 3 měsíců.
Tip č. #6:
Konkurenti kopírující váš obsah? Jednou z mnoha věcí, které můžete udělat, je zaslat oznámení DMCA přímo společnosti Google. To může odstranit obsah vašeho konkurenta z výsledků vyhledávání. Zde je odkaz na podání oznámení DMCA. Falešná oznámení DMCA mají důsledky.
Tip č. #7:
Google dokáže indexovat dokumenty PDF a bez problémů je vykresluje jako HTML. To znamená, že odkazy v dokumentech PDF se považují za běžné webové odkazy.
Tip č. #8:
Každé páté vyhledávání na Googlu, jsou jedinečná a nikdy předtím se neuskutečnila. Většina z nich jsou vyhledávací výrazy, které mají méně než 10 vyhledávání za měsíc. Pokud vybíráte klíčové fráze na základě objemu vyhledávání, postrádáte velký podíl na provozu. To však dělá většina dalších lidí.
Tip č. #9:
Klíčové fráze uvedené v recenzích napsaných o vás ve službě Moje firma na Googlu pomáhají zviditelnit vaši společnost v těchto podmínkách.
Tip č. #10:
Pokud obsluhujete více zemí na jednom webu, je téměř vždy lepší to udělat s podadresáři, nikoli se subdoménami nebo samostatnými TLD. To znamená: mujweb.com/cz/ a mujweb.com/de/, je téměř vždy vhodnější než: cz.mujweb.com a de.mujweb.com.
Tip č. #11:
Zahrajte si s Google Trends! Je užitečné sledovat trendy ve vyhledávání, když k nim dochází každý týden, měsíc nebo rok. Jak moc se liší? Klesají? Stoupají? V čem nám to pomůže?
Tip č. #12:
Registrace do služby Moje firma na Googlu zdarma je způsob, jak můžete začít žebříčku ve výsledcích místního mapového pole výsledků vyhledávání (SERP).
Tip č. #13:
Roli v hodnocení hraje i stáří domény, nebo alespoň její součásti, jako například: Jak dlouho na ni existují odkazy? Je nemožné zařadit se z novou doménou na přední pozice ve výsledcích vyhledávání na konkurenční klíčová slova.jakéhokoliv vyhledávače.
Tip č. #14:
Marieke van de Rakt z Yoast SEO doporučuje v textu používat:
- jasné odstavce, ve kterých je hlavní myšlenka hned v první větě
- krátké věty, nebo alespoň střídejte dlouhé s krátkými,
- spojující výrazy, přechodová slova (transition words), které dodají do textů logickou návaznost; například: díky tomu, a proto, nejdříve, poté, závěrem, na rozdíl od apod.