Pokud se zaměříte na více trhů vaše pozornost se rozptýlí. Vaše soustředění se rozptýlí. Budete dělat od každého něco, ale ně nic pořádně. Nebudete si moci dovolit čas a peníze, které budete potřebovat k tomu, aby jste vytvořili reklamy, e-mailové kampaně, optimalizovali webové stránky pro SEO a marketing.
Zaměření na jednu oblast vám umožní soustředit své úsilí jedním směrem. Tím, že se zaměříte na jedno místo, vaše startovací náklady budou nižší a vaše cesta k úspěchu bude mnohem rychlejší. Když se soustředíte na jedno místo, vaše podnikání může růst.
Nejprve si definujte na jakém trhu, nebo v jakém tržním segmentu chcete začít podnikat. Pokud si nevíte rady, inspirujte se těmito příklady tržních výklenků. Vytvořte seznam těch, které vás zaujaly.
Podnikat v něčem co vás o něčem co vás nebaví, může být frustrující. A to se potom odrazí i na výsledcích. Proto se při výběru tržního výklenku řiďte i vašimi zájmy. Ptejte se: Bude mě to bavit? Chci tím trávit volný čas? Co mě osobně zajímá? Nezapomeňte, že do nového podniku budete vkládat své srdce a duši.
Ze seznamu vyberte 5 TOP výklenků, které splňují vaše kritéria.
Jakmile máte 5 favoritů, zjistěte, u kterého z nich existuje nevětší potenciál profitability.
Zde je pár rad a tipů, podle čeho hledat výklenky hledat:
Pokud máte témata, která můžete vyřešit, tak vám to zúží výběr. Najděte proto nejprve problémy, se kterými se zákazníci setkávají a zvažte, zdali je můžete skutečně vyřešit. Proto čtěte diskuzní fóra a navštěvujte místa, kde se tito lidé pohybují. Tyto informace vám pomohou při rozhodování.
To, že se na výklenek soustředí konkurence, není nic špatného. Ba naopak. Značí to, že exituje poptávka a zájem. Ujistěte se však, zdali existuje nějaká příležitost, jak upoutat jejich pozornost. Pokud najdete téma, o kterém se hodně píše a je hodně stránek, jste blízko.
Na Amazon.com si najděte vaši kategorii a sledujte, zdali se v něm prodává a hodnotí produkty. Stejný postup můžete aplikovat u českých zbožových vyhledávačů jako je Heuréka.cz či Zboží.cz. Celosvětově pak na Amazon.com. Zde sledujte recenze uživatelů u produktu a celkovou spokojenost. Sledovat žebříčky samotných eshopů není relevantní, protože jsou výsledky většinou uměle upravovány. Skvělý ukazatel je také to, zdali se na klíčová slova zobrazují reklamy Google AdWords. Zde jsou další metody, jak zjistit ziskovost výklenku.
Navštivte affiliate marketingové stránky, jako je třeba Clickbank.com. Tato konkrétní stránka se specializuje na informační produkty, jako jsou elektronické knihy. Vyhledejte svůj a výklenek a zjistěte, zdali je k dispozici mnoho produktů. Pokud ano, znamená to, že trh má potenciál. Stejným způsobem můžete tyto informace zjistit na českém trhu.
Výzkum klíčových slov je proces vyhledávání a výběru slov a frází, které lidé pravděpodobně vyhledávají, nebo nějak souvisí s vaší firmou, produktem, nebo službami.
Jeho cílem je najít ziskové fráze, vyhledat související trhy a najít vhodná témata, která je osloví. Když zjistíte, co lidé hledají, postavíte se do silné pozice, abyste jim pomohli dosáhnout jejich cílů.
Pokud na svém webu nepoužijete slova, která používají při hledání vaši zákazníci, pak váš web nenaleznou. Když používáte slova, která přímo nesouvisejí s vaším zaměřením, nebude přinášet zákazníky, které chcete, nebo kteří stojí o vaše produkty.
Dnes více než kdy jindy je výzkum klíčových slov kriticky důležitý pro vše, co děláte online.
Od tvorby obsahu webu, PPC kampaně, SEO až po aktivity v rámci celého marketingu.
Slova zaznamenávejte do XLS tabulky, či jednoduchého seznamu.
Analyzujte slova pomocí nástrojů pro návrh klíčových slov a vyhledejte další relevantní fráze a lovní spojení, která vám nabídnou. Pro jejich hledání můžete použít volně dostupných i placených online nástrojů. Pro zjišťování hledanosti a trendů ve vyhledávači Google je určený Plánovač klíčových slov. Seznam.cz má podobný nástroj Návrh klíčových slov – Sklik.
Další nástroje pro návrh a analýzu klíčových slov naleznete zde.
Slovům a frázím přiřaďte hodnoty. Ty se liší od případu, podle toho, jak do hloubky hodláte jít a jaký výklenek řešíte.
Přiřaďte jim tyto parametry:
Podle typu webu, pak můžete přidat další klasifikace jako typ produktu, kategorie na eshopu, výrobce, značka, potřeba, sekce webu a podobně.
Aby jste se v seznamu neztratili, přidejte tyto doplňující sloupce:
Výsledkem by mala být přehledná XLS tabulka, kde půjde slova dle potřeby filtrovat podle obsahu sloupců.
Pomocí nástrojů pro vytváření kombinaci slov a selského rozumu se slov vytvořte fráze, věty a souvětí.
Výsledné fráze si uložte do textového dokumentu a přehledně je strukturujte. Poslouží vám při tvorbě obsahu a obsahové strategii.
Přehled o situaci trhu a znalost konkurence je základním předpokladem úspěchu, protože vám ukazuje, jak ji můžete předběhnout.
Nyní zadávejte nalezená klíčová slova do vyhledavačů Google a Seznam. Ve výsledcích se začnou zobrazovat PPC reklamy a pod nimi organické výsledky. Vy si tyto „URL adresy zdrojů“ zaznamenávejte, strukturujte a poznámkujte. Ve seznamu se objeví stránky vaší přímé konkurence, spřátelené weby (affiliate partneři), affiliate programy, články blogů, diskuzní fóra a stránky se sociálních sítí a jiny typy webových stránek a online služeb.
Zdroje zaznamenejte do přehledné XLS tabulky. Nebo v ideálním případě do tabulky na Google Disk, abyste k ní měli kdykoliv přístup.
Ve výsledcích vyhledávání se budou některé webové stránky objevovat častěji. Je to pravděpodobně proto, že optimalizují svůj web pro vyhledávače, nebo dělají něco velmi dobře.
Tyto stránky je třeba podrobit důkladnější analýze a zjistit co dělají lépe a navíc.
Zaznamenávejte zajímavé funkce na webu, nápady, boxy, konkurenční výhody, náměty článků, problémy které řeší a jakou formou je prezentuje, … zkrátka vše, co by se dalo využít, nebo použít a odlišuje se.
Zdroje zaznamenejte do PPT pezentace, nebo dokumentu typu Word.
Analýza klíčové konkurence, může vypadat třeba takto.
Navštivte české i zahraničních affiliate programy a vyhledejte všechny nabídky produktů, které by oslovili vaše zákazníky.
URL adresy nabídek zaznamenejte do přehledné XLS tabulky, nebo do tabulky na Google Disk.
Z analýzy konkurence vyberte to odlišující a vytvořte seznam konkurenčních výhod, nápadů a funkcí webů. Zaznamenejte je ideálně do prezentace, nebo dokumentu, abyste měli vše přehledně v obrázcích. Vše si srozumitelně popište, abyste se v jednoduše vyznali. Analýza klíčové konkurence, může vypadat třeba takto.
Účelem je získat podklady pro Návrh webu.