Trend #1: Umělá inteligence
(v angličtině „AI“ – Artificial Intelligence)
UI se průmyslovém odvětví v roce 2019 využívala především pro provádění konkrétních úkolů v lékařské diagnostice, řízení elektronických obchodních platforem, řízení robotů a dálkového snímání.
V internetovém marketingu UI automaticky analyzuje chování spotřebitelů a způsoby vyhledávání a používání dat, používání platforem sociálních médií, sledování návštěvnosti (za účelem „naučení se vzorce chování“), aby zobrazilo relevantní reklamu. Běžně se UI používala v těchto oblastech:
- Cílení internetové reklamy (Programmatic Advesting)
- Robotické chatování (Chatbots)
- Doporučování produktů
- Generování obsahu
- Google překladač
- Automatizování emailového marketingu
- Automatizace transakcí elektronického obchodu
Rozšiřování oblastí využití Umelé Inteligence bude v roce 2020 pokračovat.
- Cílení internetové reklamy (Programmatic Advesting)
- Robotické chatování (Chatbots)
- Doporučování produktů
- Generování obsahu
- Google překladač
- Automatizování emailového marketingu
- Automatizace transakcí elektronického obchodu
Trend #2: Automatizace a Robotizace
Realita moderního marketingu jasná: 82% populace vyžaduje „okamžitou“ reakci. Cílem konverzačního marketingu je usnadňit vzájemné propojení mezi obchodníky a zákazníky v reálném čase. Zapojení chatbota do procesů učení se stane v roce 2020 klíčovou pro rozvoj UI.
Automatizace emailového marketingu
Personalizace
Pokud chcete vyniknout v roce 2020, musíte svůj marketing přizpůsobit – to znamená personalizovaný obsah, produkty, e-maily a další.
Trend #3: Inteligentní vyhledávání
Hlasové vyhledávání
- Rychlá alternativa fulltextového vyhledávání
Vizuální vyhledávání
- Vyhledávání podle obrázku
Trend#4: Video marketing
Video marketing je jedním z, ne- li nejdůležitějším marketingovým trendem současnosti a pravděpodobně na dalších 5-10 let. Tato čísla ukazují důležitost začlenění videa do vaší strategie digitálního marketingu v roce 2020:
- 70% spotřebitelů tvrdí, že sdíleli video značky
- 72% podniků uvádí, že video zlepšilo svůj konverzní poměr
- 52% spotřebitelů tvrdí, že díky sledování videí o produktech je jejich důvěra v rozhodnutí o nákupu online
- 65% vedoucích pracovníků navštěvuje webové stránky obchodníka a 39% po zavolání prodávajícímu po zhlédnutí videa
Video je nejpopulárnější způsob, jak se zákazníci chtějí dozvědět o nových produktech.
Jedním z problémů, kterému obchodníci v posledních letech čelili, je rostoucí posun k mobilním zařízením. Tyto dlouhodobé prodejní stránky a e-maily z minulých let rychle mizí, protože je jednoduše příliš obtížné číst na malých mobilních obrazovkách. Video však může prezentovat stejné informace ve formátu, který funguje bez ohledu na zařízení.
Trendy video marketingu
Živá vysílání a Webináře
Videa s příběhem
Micro momenty
Trend #5: Obsahový marketing
V Obsahovém marketingu i nadále dominuje SEO
Pozice „O“ ve výslecích vyhledávání Google
Strukturovaná data a mikroformáty
Dlouhý obsah
Příspěvky, které jsou dlouhé nejméně 3 000 slov, obvykle přitahují největší provoz, protože čtenářům nabízejí hloubkový průzkum témat. Dlouhý obsah umožňuje tvůrcům obsahu etablovat se jako odborník na dané téma a dává jim větší prostor pro cílení na klíčová slova.
Studie z časopisu Search Engine Journal naznačuje, že obsah ve formě dlouhých forem má o 77% více zpětných odkazů než krátké články, což je rozhodující pro řízení organického provozu:
Tyto epické příspěvky se někdy nazývají 10X obsahem nebo sloupovým obsahem, což je v podstatě obsah, který poskytuje úplnou odpověď na jakoukoli otázku, kterou může uživatel na dané téma hledat. Je speciálně navržen tak, aby poskytoval hodnotu pro čtenáře a také aby se ve vyhledávačích umístila vysoko.
Výhody dlouhodobého obsahu jsou:
- Delší čas strávený na stránkách vašeho webu. Čím více obsahu je uživatelům k dispozici, tím více času tráví tím.
- Snížení míry okamžitého opuštění. Pokud uživatelé na vaší stránce najdou to, co hledají, nevrátí se zpět do Googlu a najdou jiný zdroj.
- Zpětné odkazy a tuna sociálních médií. Stránky pilířů se sdílejí široce a často, zejména mezi ovlivňovateli v daném prostoru.
- Získá provoz během celého života vašeho blogu nebo webu. Obsah pilíře je stálezelený obsah, takže jeho hodnota v průběhu času neklesá.
- Vysoké hodnocení Google. Vysoký počet slov, sdílení a zpětné odkazy přispějí ke zlepšení viditelnosti SERP.
Trend #6: Uživatelem generovaný obsah (UGC)
Trend #7: Progresivní webové aplikace (PWA)
Trend #8: Geo cílení
Trend #9: Augmented Reality (AR)
Trend #10: Technologie 5G
Ve světě zblázněném pro mobily je patrně jedním z nejvýznamnějších trendů digitálního marketingu v roce 2020 úsvit technologie 5G nebo pátá generace mobilní technologie. Tato aktualizace ohlašuje novou éru digitální komunikace a její dopad se projeví prakticky v každém odvětví.
Asha Keddy viceprezidentka společnosti Intel říká:
„5G umožní plně mobilní a propojenou společnost – uvolní lidské a technologické možnosti a podpoří obchodní a finanční příležitosti.“
Jak to říká Adage:
„Příchod 5G může konečně přinést miliony venkovských spotřebitelů do vysokorychlostních datových pruhů, kde obchodníci stále více prodávají své výrobky. Mohlo by dokonce narušit digitální duopol společnosti Google a Facebook tím, že by telekomunikačním společnostem vyzbrojilo bezprecedentní data pro reklamní služby. “
T-Mobile poukazuje na výhody, které má rychlost 5G pro rozvíjející se průmysl s rozšířenou realitou, a upozorňuje, jak by to mohlo být užitečné při vývoji virtuálního displeje pro heads-up. Jak ukazuje následující obrázek, rychlosti internetu 5G mohou cyklistům pomoci odhalit nebezpečí ze všech stran:
Evropská unie má ambiciózní akční plán 5G, který zahrnuje nepřetržité pokrytí 5G na hlavních silnicích a železnicích do roku 2025. Očekává se, že tato technologie bude pohánět ohromující stonásobný nárůst počtu připojených zařízení. To samozřejmě vyvolává obavy o nepříznivé účinky na zdraví a životní prostředí způsobené vysokofrekvenčním (vysokofrekvenčním) zářením, elektromagnetickými emisemi produkovanými bezdrátovými telefony, ale to je téma jiného článku.
To znamená, že technologie 5G změní způsob, jakým přistupujeme k online obsahu, od digitálních obchodníků až po průměrného uživatele.
+ Trendy, které jsou aktuální stále:
Influencer Marketing
Social Media Marketing
Analýza a využití dat
- Big Data
- Prediktivní a rozšířená analýza