Jednotný vizuální styl je forma marketingové komunikace, jejímž cílem je vytvořit obraz v podvědomí veřejnosti.
Manuál jednotného vizuálního stylu je dokument, který přesně vymezuje způsoby jakým má být styl interpretován.
Manuál jednotného vizuálního stylu (design manuál), obsahuje:
- Základní definici loga (konstrukce loga, součásti loga)
- Varianty loga (logo v barevné, jednobarevné, černobílé a šedo škálové variantě)
- Velikostní řadu loga – (minimální velikost, použití na různých velikostních formátech)
- Barevnost (firemní barvy – Pantone, CMYK , RGB, RAL, ORACAL)
- Typografii (hlavní písmo a vedlejší písmo)
- Přípustné a nepřípustné použití loga
- Logo v elektronické podobě všech formátech (datová příloha) – ve křivkách a bitmapové grafice)
Účel jednotného vizuálního stylu:
- zjednodušuje identifikaci subjektu v mediálním prostředí
- zvyšuje povědomí o existenci společnosti
- motivuje zaměstnance a vytváří v nich pocit sounáležitosti s institucí a jejím posláním
- zvyšuje image společnosti
- demonstruje stabilitu společnosti
- vyvolává důvěru v solidnost
- upevňuje postavení firmy na trhu
Rozšířením manuálu vizuálního stylu o definici jednotlivých prvků firemní identity vznikne manuál Firemní identity (Corporate identity)