Corporate identity (firemní identita, firemní kultura) je strategicky naplánovaná představa vycházející z podnikové filosofie, vize a dlouhodobého podnikatelského cíle. Musí být stvrzována chováním firmy a veškerou vnitřní i vnější komunikací.
Manuál firemní identity (Corporate identity) je souborem závazných směrnic, předpisů, pravidel a šablon, které určují vizuální podobu jednotlivých prvků firemní identity. Základním kamenem firemní identity je grafická definice loga a jeho provedení, barev a typografie. Tato směrnice jsou součástí jednotného vizuálního stylu.
Firemní identitu tvoří:
- Vize společnosti – určuje cíle, poslání a filosofii společnosti
- Logotyp (značka, logo, grafický symbol) je identifikátorem vaší společnosti ,zboží nebo služby.
- Corporate communications (firemní komunikace) je vnější projev firemní identity na trhu a ve společnosti.
- Corporate design (Jednotný vizuální styl) – vizuální forma komunikace
- Public relations (vztahy s veřejností) – forma prezentace společnosti na veřejnosti
- Advesting (reklama) – masová forma komunikace v médiích
- Internal communications (interní komunikace) – výměna informací mezi firmou a jejími pracovníky.
- Corporate product (firemní produkt) – kompletní podnikové portfólio společnosti
- Corporate culture (firemní kultura) – systém hodnot, způsobů chování a jednání spolupracovníků organizace.
- Corporate image (obraz podniku) Celkový obraz firmy, vnímaný jejím okolím.
Přínosy firemní identity:
- komplexnost a systémovost
- prezentace firemní originality, jedinečnosti a specifičnosti
- stabilita a dlouhodobé působení dovnitř i navenek
- integrita a ztotožnění se zaměstnanci a spolupracovníky
- prestiž
- urychluje a zefektivňuje veškerou marketingovou komunikaci a propagaci firmy