Nikdy nikoho neomrzí možnost, že získat něco ZDARMA. Od malička jsme zvyklí slýchávat, že zadarmo ani kuře nehrabe. Když však něco skutečně dostaneme jen tak za nic (například výhra v soutěži), je to příjemné překvapení, které si na dlouho zapamatujeme. Spotřebitelské soutěže jsou vhodným způsobem jak si získat nové zákazníky, ale také cestou k udržení zákazníků stávajících.
Realizace spotřebitelské soutěže
1. Plánování
- rozbor potřeb zadavatele a vypracování herního mechanismu
- volba typu soutěže ( soutěž krátkodobá, nebo soutěž dlouhodobá)
- zpracování scénáře
- tvorba časového harmonogramu průběhu soutěže
- volba a zajištění vhodných soutěžních cen – reklamní dárkové předměty opatřené logem společnosti dle Corporate identity
- tvorba motivační systému (v případě zapojení vlastních zaměstnanců, kteří se budou na provádění soutěže podílet)
- zajištění legislativního a právní dohledu
2. Reklamní aktivity
- realizace reklamní kampaně
- návrh, tvorba, výroba a distribuce P.O.S. materiálů (propagačních materiálů)
- mediální plánování – realizace vhodných mediálních strategií
3. Realizace
- příjem a evidence odpovědí
- distribuce výher
- průběžné reporty
- zpracování dat do elektronické podoby – tvorba databáze zákazníků
4. Vyhodnocení
- analýza celkového průběhu soutěže (počty soutěžících, pohlaví, věk, vlny účasti, …)
- vyhodnocení údajů a tvorba statistik (data mining)
Uspořádáním spotřebitelské soutěže získáte:
- Výrazným způsobem zvýšíte prodej vašich produktů a služeb
- Upozorníte na nový výrobek
- Pomůžete popularitě značky
- Posílíte věrnost vašich stávajících zákazníků
- Získáte nové zákazníky, kteří by jinak nejevili o vaše produkty zájem
- Získáte databázi vašich současných i nových zákazníků.
- Získáte adresy vašich zákazníků pro efektivní personalizovanou komunikaci
Příklady sloganů:
- Sbírejte etikety z krabiček a získáte krásný dárek !!!
- Za 30 symbolů ze zátek získáte originální dárek !!!
- Sbírejte čárkové kódy a získáte hodnou cenu !!!
- Sbírejte body z obalů výrobku a vyhrajte dárkovou sadu !!!